خاک نسوز سیلیس

توسط: parssilis
انتشار: 2 فروردین 1403
بازدید: 68 بار

خاک نسوز سیلیسی

توضیحات:

خاک نسوزسیلیسی یا جرم نسوزاز محصولات شرکت پارس سیلیس بهترین دیرگداز جهت ذوب فلزاتی چون: چدن، فولادهای ساده کربنی و کم آلیاژ و… است. از این جهت خرید جرم نسوز سیلیسی برای استفاده در صنایع گوناگون نیاز میباشد. از لحاظ دانه‌بندی،خاک نسوز سیلیسی باید به گونه‌ای باشد که حداکثر تراکم‌پذیری را ایجاد نموده و با طوری که حداقل دانسیته خاک نسوز بعد از کوبش به ۲.۲ کیلوگرم بر دسی متر مکعب برسد،جرم‌های نسوز تولید این شرکت  به درجه خلوص SiO۲ مصرفی، سختی یکنواخت، مقاومت به خوردگی بالا و سرعت کم کریسیتالیزاسیون، همواره مورد توجه قرار گرفته.

این جرم‌ها عموماً مقاومت مطلوبی در برابر سرباره‌های حاوی اکسید‌های آهن سیلیسیم، آلومینیم و کروم داشته و از دیگر ویژگی‌های بارز آن هدایت حرارتی بیسار پائین این جرم‌ ها میباشد.

جرم نسوز سیلیسی چیست؟

در سطح کوره جهت ایجاد سطح یکپارچه نیاز به یک کمک ماده زینتر می‌باشد.که اغلب اسید بوریک به عنوان کمک زینتر در تولید خاک نسوز استفاده می‌شود و خاصیت اسیدی داشته و جهت ذوب فلزات با سرباره اسیدی بسیار مناسب میباشد. همچنین فرآورده‌های خاک نسوز شرکت پارس سیلیس قادر به تولید جرم‌های نسوز سیلیسی با زینتر کوتاه مدت و مقاومت قلیایی بالا بر پایه اکسید بور بوده که بسیار مورد توجه صنایع تولید فولاد است و دارای مزیت اقتصادی بالا نیز می‌باشد.

جرم نسوز دارای مقاومت عالی در برابر سرباره‌های حاوی اکسیدهای آهن‌، سیلیسیم‌، آلومینیوم و کروم می‌باشند. از دیگر مشخصات آن می‌توان به هدایت حرارتی پائین این جرم‌ها اشاره نمود.از این رو خرید جرم‌ نسوز سیلیسی برای کوره‌های القائی با ظرفیت‌های متفاوت و برای تولید چدن و فولادهای ساده کربنی مناسب بوده و با توجه به نوع ماده مذاب و درجه حرارت ان کاربردی به چهار گروه تقسیم بندی می‌گردد.

از جمله مشخصات این محصول عبارتند از:

  1. استحکام فشاری و خمشی بالا

  2. خواص ترمومکانیکی مناسب

  3. پایین بودن قیمت جرم نسوز سیلیسی

  4. مقاومت به شوک حرارتی مناسب

  5. مقاومت به خوردگی و سایش مناسب

  6. خواص رئولوژیکی

  7. قابلیت نصب مناسب.

مورد مصرف جرم نسوز سیلیسی 

  • کوره‌های صنعتی

  • صنایع مرتبط با فلزات آهنی و غیرآهنی

  • صنایع شیمیایی و پتروشیمی

  • شیشه و سرامیک

  • آلومینیم

  • مواد معدنی و سیمان

 سه فاز سیلیس چیست؟

سیلس‌ها دارای سه فاز پایدار می‌باشند وعبارتند از: کریستوبالیت،کوارتز و تریدیمیت که هرکدام از فازها شکل‌های بلوری مختلفی با یکدیگر دارند و هر کدام در دماهای خاصی پایدار هستند. اما تفاوت این فازها در زاویه پیوندی بین اتم‌های سیلیسیم و اکسیژن می‌باشد. به همین دلیل از لحاظ ساختار بلوری و دانسیته با هم متفاوتند.

لازم به ذکر است که فازهایی که دمای پایین سیلیس را دارند،از نظم کمتری برخوردار میباشند. تبدیلات فازی سیلیس در زمان‌ها وسرعت‌ها و دماهای مختلف به دو شکل استحاله جابه‌جا ساز و باز ساز روی می‌دهد. استحاله‌های جا‌به‌جا ساز سرعت بالایی دارند و تنش‌های بالایی را در ساختار به جود می‌آورند. اما استحاله‌های باز ساز سرعت بسیار کمتری نسبت به آن دارند و طی آن ساختمان کریستالی به طور کامل خراب و دگرگون می‌شوند.

 استفاده از خاک نسوز سیلیسی درتولید آجرهای نسوز

خرید جرم نسوز سیلیسی برای انواع صنایع نیاز میباشد ازین رو جرم نسوز سیلیسی فراوان‌ترین نسوز مورد استفاده در ساخت باتری کوره کک (COB) را دارد.سنگ سیلیس دیرگداز انتخابی در درجه اول به این دلیل است که در دمای معمولی COB،نسوزهای سیلیسی در معرض خزش حداقلی دارند.وهمچنین از آنجایی که تقریباً تمام انبساط آجر سیلیسی در دمای های زیر ۶۵۰ درجه سانتیگراد صورت می‌گیرد،در حین کارکرد معمولی یک نوسانات دمایی متوسط ​​دیوارها،تأثیری بر پایداری حجمی دیرگداز تشکیل دهنده دیوار ندارد.یک طرح COB می‌تواند بیش از ۴۰۰ شکل مختلف داشته باشد که در ساخت آن استفاده می‌شود.این اشکال با ملات سیلیس نصب گردد.

از اواخر دهه ۱۹۵۰،یک گرایش عمومی برای استفاده از آجرهای سیلیس ساخته شده از جرم نسوز سیلیسی با چگالی ظاهری بالا (BD) (BD بیشتر از ۱۸۵۰ کیلوگرم بر متر) در ساخت COB وجود داشت؛زیرا افزایش BD با افزایش متناظر در استحکام سرما و هدایت حرارتی همراه بود.به غیر از COB،آجر سیلیس عمدتاً در کوره‌های ذوب شیشه،اجاق های انفجار داغ و سقف کوره‌های قوس الکتریکی استفاده می‌شود.

نکته پایانی و مهم درباره محصول نسوز سیلیسی شرکت پارس سیلیس:

شرکت پارس سیلیس اماده هکاری با صنعت نسوز و کارخانه های فولاد با پشتیبانی محصل خود:

* ارسال نمونه محصول

* مشاوره نسوزکاری

* فرستادن نسوز کار به محل

نشان از اطمینان خاطر برای مصرف کنندگان ما را دارد.

بیشتر بخوانید

نوشته‌های مشابه

روابط عمومی

راه های ارتباط با ما

تلفن ثابت: 081 33342298
تلفکس: 081 33342298
تلفن همراه: 0918 951 9868
پشتیبانی واتساپ: 0918 951 9868
پشتیبانی تلگرام: @parssilis
پشتیبانی ایمو: 0990 304 9509
آدرس کارخانه: ملایر، کیلومتر ۲۵ جاده همدان، جاده ارگ باستانی نوشیجان شهرک صنعتی شوشاب کارخانه فرآوری مواد معدنی پارس سیلیس
شروع گفتگو
نیاز به پشتیبانی دارید؟
سلام
شما به پشتیبانی وصل می شوید...